درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 61032
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان

  

در حالی ‌که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی برای آذر ماه برابر با ۲۷.‌۴ درصد اعلام شده و در جایی که همین نرخ تورم نیز نشان از افت شدید قدرت خرید افراد دارد، هنوز بسیاری بر این باورند که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی با واقعیات جامعه بسیار فاصله دارد. پروفسور استیو هانکه در آخرین مطلب خود پیرامون اقتصاد ایران با اشاره به این موضوع، ارائه آمار غیر واقعی را در کشورهای که دچار تورم حاد هستند، عادی می‌داند.

در حالی ‌که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی برای آذر ماه برابر با ۲۷.‌۴ درصد اعلام شده و در جایی که همین نرخ تورم نیز نشان از افت شدید قدرت خرید افراد دارد، هنوز بسیاری بر این باورند که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی با واقعیات جامعه بسیار فاصله دارد. پروفسور استیو هانکه در آخرین مطلب خود پیرامون اقتصاد ایران با اشاره به این موضوع، ارائه آمار غیر واقعی را در کشورهای که دچار تورم حاد هستند، عادی می‌داند.به گزارش «تابناک»، چندی پیش، بانک مرکزی ایران اعلام کرد که نرخ تورم ماهیانه در آذر ماه برابر با ۲۷.‌۴ درصد است؛ تورمی که از آغاز سال تا کنون بیش از ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این در حالی است که بسیاری بر این باورند، این نرخ تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، چندان با واقعیات اقتصادی کشور هم‌خوانی ندارد.

بنا بر این گزارش، «استیو هانکه»، که متخصص در موضوع ابر تورم یا تورم حاد است و به تازگی با افزایش میزان ارز در ایران و کاهش ارزش ریال، مطالبی پیرامون بروز ابر تورم در کشور منتشر ساخته است، در آخرین مطلب خود با اشاره به غیر واقعی بودن نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی مدعی شده که تورم سالیانه در ایران ۱۱۰ درصد است.

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵

استیو هانکه در این مطلب آورده است: ....



ادامه مطلب ...


«روند توجه دولت به مصیبت‌زدگان زلزله خراسان‌ جنوبی قابل دفاع نیست. از چادرهای دوجداره و کانکس برای رهایی زلزله‌زدگان از سرمای زمستان خبری نیست که هیچ؛ حتی از حادثه‌دیده‌ها سوخت والور هم طلب می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، هنوز ریالی اعتبار به حساب دستگاه‌های مسؤول- بویژه بنیاد مسکن- در امر بازسازی خانه‌های ویران شده واریز نشده و تمام وعده‌ها و دستورها در رفع مشکلات مردم روی کاغذ مانده است.

در مجموع فکر نمی‌کنم کار بازسازی روستاهای زلزله‌زده زهان، ساچ، زردان، نخرود، حسین‌آباد و عباس‌آباد واقع در شهرستان قاین استان خراسان‌جنوبی به موقع به اتمام برسد».

این جملات نگران‌کننده فقط بخشی از اظهارات «هروی» نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی بود که روز گذشته در صفحه میهن روزنامه قدس انتشار یافته است.

بر این اساس در گفت‌وگویی با مهندس فرید لطیفی، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور پیگیر موضوع شدیم تا بیشتر در جریان کارهای انجام شده و اقداماتی که در آینده انجام خواهد گرفت، قرار بگیریم.

* آقای مهندس لطیفی! لطفاً در خصوص آخرین وضعیت زلزله‌زدگان جنوب خراسان و اقداماتی که مدیریت بحران کشور برای بازسازی و بازتوانی حادثه‌دیدگان انجام داده است ارزیابی‌تان را بفرمایید.....
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲



ادامه مطلب ...


دو مرد جوان که همسران شان را به خاطر سوء ظن به قتل رسانده بودند، زماني که براي دفاع از خود در جايگاه حاضر شدند گفتند مقتولان به آنها خيانت مي کرده اند.

به گزارش شرق، در اولين پرونده که در شعبه74 دادگاه کيفري استان تهران رسيدگي شد مردي که با اسيد همسرش را سوزانده و به قتل رسانده بود از خودش دفاع کرد. سيدرضايي نماينده دادستان تهران در ابتداي جلسه محاکمه در جايگاه حاضر شد و در توضيح کيفرخواست گفت: کارکنان بيمارستاني در کهريزک 12 مرداد يک سال قبل به پليس خبردادند زني به نام مريم که با اسيد سوزانده شده است در وضعيت وخيمي به سرمي برد. زماني که پليس در محل حاضر شد و مريم را مورد بازجويي قرار داد متوجه شد اين زن جوان قرباني اسيدپاشي شوهرش شده است.

اين زن به پليس گفت از مدتي قبل با شوهرش درگيري داشت تا اينکه روز حادثه اکبر با اسيد وارد خانه شد و او را سوزاند. اکبر با شکايت همسرش بازداشت شد و در حالي که بازجويي ها از او آغاز شده بود، خبر رسيد مريم روي تخت بيمارستان جان باخته است. بنابراين اکبر اين بار به اتهام قتل مورد بازجويي قرار گرفت. او ادعاهايي را درخصوص همسرش مطرح کرد که به اثبات نرسيد....
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴


براي خواندن ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


حکم مجازات زنی که با همدستی دخترش، داماد خود را با ضربه های دینام کولر به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش  مهر، پلیس رباط کریم 22 تیر سال گذشته جسد مردی را پیدا کرد که آثار برجای ماندن روی بدنش نشان می‌داد مورد هجوم فرد یا افرادی قرار گرفته و به قتل رسیده ‌است. ماموران در بررسی سوابق مجید 40 ساله دریافتند او تاکنون بارها به دلیل جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده بود.

پریوش - همسر مقتول- ابتدا مدعی شد از سرنوشت همسرش خبر ندارد اما پلیس در تحقیقات بعدی پی برد پریوش با همدستی مادرش به نام قیمتی، دست به قتل شوهرش زده‌ است. پریوش در تحقیقات گفت: وقتی مجید خواب بود مادرم به سمتش حمله کرد و ضربه محکمی به سرش کوبید.

با این اعترافات ماموران مادر پریوش را دستگیر کردند و برای مادر و دختر قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد.

در حالی پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که فرزندان مقتول به عنوان اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.

پنجم تیر ماه امسال جلسه دادگاه از جنبه عمومی جرم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و پریوش و مادرش را در قتل مجرم اعلام کرد.

در ادامه قیمتی – متهم ردیف اول پرونده- با قرار گرفتن در جایگاه گفت : مقتول 20 سال دخترم را اذیت می کرد. او اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و زمانی که در زندان نبود پریوش را کتک می زد. روز حادثه وقتی متوجه شدم او دخترم را کتک زده عصبانی شده و با دینام کولر چند ضربه به سرش زدم . در این قتل تنها بودم و دخترم هیچ نقشی در ماجرا نداشت.

در ادامه پریوش هم با رد اتهاماتش گفت : در زمان قتل من در خانه نبودم و وقتی برگشتم مادرم مجید را کشته بود. از دادگاه درخواست دارم مرا آزاد کنید تا پیش دخترانم برگردم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و قیمتی را به 10 سال زندان محکوم کردند. پریوش نیز به اتهام معاونت در قتل به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه 15 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دادگاه پس از بررسی پرونده، حکم را تائید کردند.

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷



اور مي‌كنيد پسري براي هواخواهي از آبروي طايفه‌اش دوست دوران كودكي را به بيابان برده و گوش وي را بريده است. جوان گوش بريده همه روستا را پر كرده بود از دروغي كه در آن گفته مي‌شد با خواهر دوست قديمي‌اش رابطه عاطفي داشته است.

به گزارش ایران، مرد خشمگين وقتي آبروي خانواده‌اش را در خطر ديد، به طراحي سناريوي تلخي پرداخت. اين مرد، دوست قديمي‌اش را كه ادعا مي‌كرد رابطه دوستي با خواهرش دارد به بيابان دور افتاده‌اي از شهر برد و گوش جوان 28 ساله را با چاقو بريد.

با پيدا شدن پيكر نيمه‌جان مرد جوان در يكي از بيابان‌هاي دور افتاده اصفهان كارآگاهان جنايي با معماي پيچيده‌اي روبه‌رو شدند. اين مرد كه با بدني ورم كرده و گوش بريده روي زمين افتاده بود به‌وسيله يك رهگذر در بيابان پيدا شد و با انتقال به بيمارستان اصفهان تحقيقات پليسي در خصوص شناسايي مشخصات جوان زخمي آغاز شد.

كارآگاهان با شناسايي جوان 28 ساله كه حامد نام دارد پي بردند اين مرد جوان اهل يكي از روستاهاي كردنشين اصفهان است كه به‌صورت عشيره‌اي و قبيله‌اي در روستا زندگي مي‌كنند. با شناسايي روستا، تيمي از مأموران پليس به آنجا رفتند تا عامل اين حادثه تلخ را شناسايي كنند. در تحقيقات ميداني آنها دريافتند حامد از مدت‌ها پيش با يكي از دوستانش بر سر مسائل خانوادگي اختلاف داشته است و پس از آن كه با دروغ پردازي‌هايش آبروي خانوادگي دوست قديمي‌اش را برده بود از‌آن زمان به بعد از ترسش هرگز در روستا آفتابي نمي‌شد. اين اطلاعات، كارآگاهان را با فرضيه جديدي مواجه ساخت. آنها پي بردند قطعاً پاي يك دوست قديمي در اين حادثه تلخ در ميان است و با همين فرضيه پليس خود را به در خانه اكبر رساند و توانست وي را در خانه‌اش دستگير كند.....
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲

براي خواندن ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


23 / 10 / 1391برچسب:, :: 7:43 PM ::  نويسنده : پرنيان

 به گزارش نسیم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در همایش 'وبلاگ‌نویسان آزاده'گفت: مهمترین شاخص توسعه فرهنگی جوامع بشری، میزان استفاده بهینه مردم آن از فضای مجازی است. متاسفانه نزدیک به دو میلیون ایرانی عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند که توسط دشمنان قسم خورده انقلاب، مدیریت و کنترل می‌شود. 


نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نخستین همایش دوروزه وبلاگ‌نویسان آزاده که با حضور مسئولین موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان و بیش از ۶۰ وبلاگ‌نویس آزاده در محل هتل هویزه تهران برگزار شد. افزود: 

- امیدوارم برگزاری این نشست صمیمانه زمینه ساز رشد و تعالی شما عزیزان و در نهایت سربلندی اسلام شود. البته شما وبلاگ نویشان قطعا با فضای مجازی آشنا هستید و در جریان هستید که ما امروزه در این زمینه با فضای جدیدی روبرو هستیم و اگر بخواهیم از نگاه آینده پژوهی به بررسی و کنکاش این فضای مجازی بپردازیم باید بگویم که این حوزه( فضای مجازی) آینده جهان را بدون شک رقم خواهد زد. 

- پیش از اینکه فیس بوک در فضای مجازی و اینترنت خود را مطرح کند جایگاه و رتبه ایران در زمینه استفاده از فضای مجازی در میان کشورهای دنیا رتبه ای مابین ۱۰ الی ۱۵ بود و امروز هم می توان گفت که مردم ایران در زمینه میزان استفاده از فضای مجازی و حتی عضویت در فیس بوک به نوعی رتبه اول را در میان مردم کشورهای دنیا دارند. 

- بر اساس آمار موجود بیش از یک میلیون نفر در تهران و در حدود ۲۰۰ هزار نفر هم در شهرهایی از جمله شیراز و رشت عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند که این آمار را اگر بر اساس میزان جمعیت کشور در برابر کشورهایی چون چین و هند و آمریکا و یا کشورهای توسعه یافته درنظر بگیریم می توانیم نتیجه بگیریم که تعداد مردمی که در ایران عضو فیس بوک هستند حتی از این کشورها هم بیشتر است.

- البته متاسفانه می‌بینیم که همچین فضایی در دست دشمنان ما قرار دارد و توسط آنها هم مدیریت می‌شود و این آنها هستند که از همه ظرفیت این قبیل شبکه‌های اجتماعی برای آسیب زدن به ما استفاده می‌کنند. تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
 


 پلیس تل‌آویو دلیل انفجار امروز در این شهر را تلاش برای ترور یکی از سران گروه‌های خلافکار اسرائیلی اعلام کرده است.

 
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هارآتص» جزئیاتی از انفجار امروز در تل‌آویو منتشر کرد. بنا بر این گزارش، این حادثه در شمال بخش قدیمی تل‌آویو رخ داده است.

به نوشته هاآرتص یک موتور سوار با نزدیک شدن به یک خودرو بمبی را در کنار آن منفجر کرده است. بر اثر این انفجار دستکم 4 نفر زخمی شده‌اند که درمان اولیه روی آن‌ها انجام شده است. 
 

 
 
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این انفجار که در خیابان «جابوتینسکی» رخ داده، تلاش برای ترور «نیسیم عالپرون» یکی از رهبران گروه‌های خلافکار اسرائیل، بوده است.

در این حادثه خودروی مزدای سیاه رنگ عالپرون کاملا در آتش سوخته و یک اتوبوس خالی و یک خودروی دیگر هم که کنار آن قرار داشته، آسیب دیده اند.

به نوشته هاآرتص، در یک دهه گذشته این نهمین بار است که ترورهای نافرجامی علیه عالپرون 70 ساله، انجام می‌شود. آخرین حمله به وی در ماه ژوئن انجام شد که بر اثر آن، او به جراحات سطحی دید، اما خودروی وی کاملا در آتش سوخت. سال‌های 2000، 2002، 2003، 2006 و 2007 نیز حملات دیگری علیه وی انجام گرفته است، که وی در هیچ یک از آن‌ها آسیب جدی ندیده است. در نوامبر 2008 «یاکوف عالپرون» برادر نیسیم، بر اثر انفجار بمب در خودرویش کشته شد.

در چند سال گذشته فعالیت گروه‌های خلافکار و باندهای زیرزمینی در اسرائیل رشد بی‌سابقه‌ای داشته و درگیری‌های این گروه‌ها با هم بعضا به سطح خیابان‌ها کشیده شده است. تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱


 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت ‌: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به تصویب مجلس شورای اسلامی بر می گردد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، مهدی غضنفری در حاشیه برگزاری اجلاس عمومی شورای عالی استانها در مصاحبه با خبرنگاران گفت:‌ دولت مطالعات را آغاز و نتایج اجرای مرحله اول را تجزیه و تحلیل کرده است و گزارش های خوبی هم از این اجرای مرحله اول دارد و خود را برای اجرای مرحله دوم آماده می کند.

وی افزود: فراموش نکنیم وقتی مرحله اول را اجرا کردیم وفاق ملی و توافق عمومی خیلی خوبی وجود داشت و مجلس ، دولت و مردم همراه بودند و مقام معظم رهبری بارها تایید کردند.

وی در مورد توزیع برنج گفت: به دلیل برخی از کمبودها  تصمیم گرفتیم 70 هزار تن از ذخایر را در بازار آزاد کنیم که بخشی از آن توزیع شده است.

غضنفری گفت:‌ هیچ گله مندی در مورد این برنج وجود ندارد باید فقط حجم بیشتری توزیع بکنیم که خوشبختانه وجود دارد و بنکداران هم اعلام کرده اند این توزیع را انجام خواهند داد.

وی درباره افزایش قیمت خودروها گفت: در دولت از خودروسازان بزرگ دعوت کردیم و گزارشی در حضور رئیس جمهور و همه اعضای دولت دادند.

غضنفری گفت: تصمیم گرفته شد یک کمیته تخصصی متشکل از وزرای اقتصادی دولت ، یک بار دیگر با جزئیات وارد کار خودروسازی شوند و به درخواست های آنها رسیدگی کنند و اگر شرایطی هم لازم است برای آنها اعمال شود ، صورت گیرد.
 
ذخیره مناسب کالاهای اساسی در مقایسه با پارسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود اینکه به دلیل تحریم ها جابجایی پول و کالا سخت تر شده است اما اکنون وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی کشور در مقایسه با پارسال همین موقع خیلی بهتر است.

وی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی ما در این مقطع از سال در مقایسه با پارسال این موقع از وضعیت بهتری برخوردار است، افزود: خوشبختانه امسال تصمیم گرفتیم در ظرفیت بالاتری ذخیره سازی را انجام دهیم که موفق به انجام آن هم شدیم. تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱

غضنفری گفت: مصادیق آن مثل نهاده های دامی شامل کنجاله، ذرت و جو و همچنین مثل روغن، ذخیره سازی مرغ و برخی دیگر از کالاهاست.


همزمان با آغاز تحقیقات در رابطه با قتل زن باردار، کارآگاهان ردپای دو زن را در این ماجرا کشف کردند.

به گزارش تهران امروز اواخر آبان امسال مردی در تماس با ماموران پلیس مشهد از قتل همسر باردارش خبر داد.

 آثار کبودی روی گردن زن 30 ساله حکایت از خفگی او داشت. هرچند هشت النگوي زن جوان به سرقت رفته بود اما سرقت نشدن عابربانک، تلفن همراه و پول‌های مقتول باعث شد فرضیه سرقت کمرنگ شود.

 در بازرسی خانه نیز وسایل مصرف مواد مخدر کشف شد که همسر مقتول مدعی شد گاهی مواد مخدر مصرف مي‌كند و این وسایل متعلق به وی است. در ادامه ماموران با بررسی تماس‌های مرد جوان متوجه ارتباط او با زنی شده و آن زن را برای تحقیقات به اداره آگاهی احضار کردند. کارآگاهان ردپای یک زن دیگر را در این پرونده کشف کردند که با مرد جوان ارتباط پنهانی داشت.

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱



کارشناس واحد پژوهشی جمعیت مبارزه با دخانیات اعلام کرد: ۵۷ درصد افراد سیگاری، قبل از سن ۷۵ سالگی فوت می‌کنند و مصرف دخانیات به طور متوسط ۱۴.۵ سال از عمر هر فرد سیگاری می‌کاهد.
 
وحید موسوی در گفت‌وگو با فارس افزود: 10 درصد افراد سیگاری، پیش از رسیدن به 55 سالگی فوت می‌کنند، در حالی که این رقم در افراد غیرسیگاری، فقط 4 درصد است.

وی با بیان اینکه رشد واردات قانونی بیانگر این است که جلوی قاچاق دخانیات گرفته شده ادامه داد: 28 درصد افراد سیگاری، پیش از رسیدن به 65 سالگی فوت می‌کنند، در حالی که این رقم در افراد غیرسیگاری، 11درصد است.

سیگار حاوی بیش از 4 هزار ماده‌ شیمیایی است

کارشناس واحد پژوهشی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: همچنین 57 درصد افراد سیگاری، قبل از سن 75 سالگی فوت می‌کنند. در حالی که این رقم در افراد غیرسیگاری، 30 درصد است.

موسوی با بیان اینکه مصرف دخانیات به طور متوسط 14.5 سال از عمر هر فرد سیگاری می‌کاهد، گفت: دود سیگار حاوی بیش از 4 هزار ماده‌ شیمیایی است و استنشاق دود محیطی سیگار، یکی از علل بز است.

انسداد عروق قلبی و سکته مغزی ناشی از استنشاق دود محیطی سیگار

وی گفت: مطالعات جدید نشان داده که دود محیطی دخانیات، یکی از عوامل زمینه‌ساز بیماری انسداد عروق قلبی است و استنشاق دود محیطی سیگار می‌تواند خطر مرگ ناشی از انسداد عروق قلبی را در افراد غیرسیگاری، به میزان 20 تا 70 درصد افزایش دهد.

کارشناس واحد پژوهشی جمعیت مبارزه با دخانیات ادامه داد: احتمال وقوع بیماری انسداد عروق قلبی در آن دسته از افراد غیرسیگاری که در معرض دود محیطی سیگار قرار دارند، 1.25برابر سایر افراد غیرسیگاری است.

موسوی در همین زمینه گفت: طبق مطالعه‌ای در چین، زنانی که همسرانشان دخانیات مصرف می‌کردند، 24 درصد بیشتر از سایر زنان به بیماری انسداد عروق قلبی دچار شده بودند. همچنین، زنانی که در محل کار خود در معرض دود محیطی سیگار قرار داشتند، 85 درصد بیش از سایر زنان به این بیماری مبتلا می‌شدند.

وی اظهار کرد: افراد غیرسیگاری که در معرض دود محیطی سیگار هستند، همچنین ممکن است دچار اختلال عملکرد دستگاه گردش خون شوند و به این علت، احتمال وقوع سکته‌ مغزی در آنها افزایش می‌یابد.




یک زن روسی پس از گذراندن سه روز در سردخانه بیمارستان، در کمال ناباوری پزشکان و خانواده‌اش، به زندگی بازگشت.

به گزارش ایسنا پزشکان اعلام کردند: این زن 61 ساله روسی فوت کرده است و پس از انتقال او به سردخانه، قصد کالبد شکافی جسد را داشتند که دقایقی پیش از کالبد شکافی به زندگی بازگشت.

خانواده این زن گفتند: پس از آنکه پزشکان فوت قطعی او را اعلام کردند در حال تدارک مراسم بودیم که در کمال تعجب و پس از گذشت سه روز در سردخانه چشمانش را باز کرد.

این زن پیش از این نیز در نوامبر سال گذشته میلادی به دلیل کسالت به بیمارستان منتقل شد که پزشکان اعلام کردند، فوت کرده است اما آن بار هم مجدد به دنیا بازگشت.

دختر "لیودمیلا" گفت: واقعا هیجان زده بودم که می‌توانم دوباره مادرم را در آغوش بگیرم.

پزشکان معالج این زن در تلاش هستند تا علت وقوع این اتفاق را بررسی کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱




رییس اتحادیه تولید کنندگان جواهر و منسوجات طلا با رد کاهش عیار طلا، از اضافه شدن ۲ عیار جدید به ۳ عیار فعلی طلا برای تنوع بخشیدن به بازار طلا و رونق بخشی آن تا اوایل بهمن امسال خبر داد.

عبادالله محمد ولی در گفت‌و‌گو با ایلنا، هرگونه اظهارنظر در خصوص کاهش عیار طلا را رد کرد و گفت: ‌ اتحادیه تولید کنندگان برای تنوع بخشی به بازار طلا به ۳عیار طلای ۱۸، ۲۰ و ۲۲، ۲ عیار ۱۴ و ۹ طلا در صورت توافق سازمان ملی استاندارد به بازار ارایه می‌کند.

وی به ابعاد عیارهای پیشنهادی به سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و گفت: در صورت توافق سازمان ملی استاندارد، این ۲ عیار جدید در ابعاد ۵۸۳ با عیار ۱۴ و 375 با عیار ۹ به عیار‌های قبلی طلا اضافه می‌شوند.

رییس اتحادیه تولید کنندگان طلا و جواهرات و منسوجات طلا هدف از ارایه این عیارهای جدید به بازار طلا را تنوع بخشی به این بازار و ورود مشتری‌های جدید به بازار زرگران و همچنین رونق بخشی به بازار طلا اعلام کرد.

به گفته وی، بازار طلا در طی سال‌های گذشته تا کنون با نوسان‌های قیمتی زیادی مواجه شده است که این امر به بی‌ثباتی این بازار دامن زده است به گونه‌ای که بازار طلا همواره متأثر از بازار ارز دستخوش تغییر نابهنگام قیمتی بوده است.

رییس اتحادیه تولید کنندگان جواهر و منسوجات طلا، پیس بینی کرد: در صورت عرضه عیارهای جدید به بازار طلا، ضمن ثبات به این بازار، باعث حضور اقشار مختلف به این بازار خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱



ببینید چه خبره.........!!!!!

یک نفر ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان تسهیلات گرفته و مالک ۳۲ شرکت است و اسکله‌های خصوصی دارد. دیگری ۱۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان سرمایه هواپیمای اختصاصی دارد که تسهیلات سنگین بانکی دریافت کرده و سومی هم بیش از ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان تسهیلات گرفته و آن را در بورس کشورهای عربی سرمایه‌گذاری کرده و ورشکست شده است.

سخنان متفاوت احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور درباره اقتصاد ایران، بر صحنه سیاست ایران در هفته‌های اخیر سایه افکنده است. وی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود، «دیگران» را در مسأله بدهی‌های معوق مورد حمله قرار داد.

به گزارش «تابناک»، یازدهم دی ماه در همایش ملی ابعاد اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با بیان این که «فضای عمومی معنایش این نیست که تمام اقتصاد برای چند نفر باشد»، مدعی شد: اکنون سیصد، چهارصد نفر هستند که پول و رسانه در دست آنهاست و تا صحبتی می‌شود و تغییری می‌خواهد ایجاد شود، می‌آیند و پشت تریبون‌ها می‌گویند اقتصاد به هم ریخته می‌شود و در واقع بحث از فضای عمومی این نیست که تمام فضا در دست سیصد، چهارصد نفر باشد.

وی سپس به کرمانشاه رفت و در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی گفت: «اقتصاد نباید در دست سه هزار نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح این وضعیت کشور آسیب پذیر نخواهد بود».

افزایش تعداد افراد مورد نظر از سیصد نفر به سه هزار نفر با مزاح‌ها و مخالفت‌هایی نیز روبه‌رو شد، ولی یکشنبه هفدهم دی ماه در صحن مجلس و در جریان سؤال از وزیر اقتصاد، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی با بدهکاران بانکی که تسهیلات سنگینی دریافت کرده‌اند، به درستی برخورد نمی‌شود، اظهار داشت: ‌«گفته می‌شود فردی بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته و آن را در بورس کشورهای عربی سرمایه‌گذاری کرده است و اکنون ورشکست گشته است یا گفته می‌شود فردی دو هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته و مالک ۳۲ شرکت است و اسکله‌های خصوصی دارد یا فردی با دوازده هزار میلیارد تومان سرمایه هواپیمای اختصاصی دارد که تسهیلات سنگین بانکی دریافت کرده است، چرا بانک‌ها سراغ این افراد نمی‌روند؟ مدیران عامل بانک‌ها نسبت به معوقات بانکی احساس مسئولیت نمی‌کنند، فردی میلیارد‌ها تومان صرف ورزش و ساخت و ساز می‌کند ولی معوقاتش به بانک‌ها را بازپرداخت نمی‌کند».

هر چند سخنان این نماینده مجلس تاکنون در میان هیاهوی دیگر اخبار پنهان مانده است، جامعه قطعا منتظر خواهد بود تا در این مورد بیشتر بداند. بدهی‌های معوقی که رقم آن در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد اوج گرفته و هنوز نقش قوانین مجلس، سیاست‌های دولت و یا بانک‌ها در آن تبیین نشده است.

تاریخ انتشار:

۱۷ دی ۱۳۹۱



 وقتي پدر ضربات شلاق را بر بدن سياوش مي‌کوبيد، هر ضربه‌اش تخم کينه‌اي در دل اين کودک مي‌شد. بذرهاي عداوت بعد از سال‌ها خارهاي خشونت‌بار آورد و نوبت به سياوش رسيد تا ضربه‌ها را تلافي کند و خنجر انتقام را بر قلب پدر فرود بياورد. 
 
به گزارش جام جم سياوش به جرم قتل پدرش در شعبه 71 دادگاه کيفري استان تهران محاکمه و به درخواست مادربزرگ به قصاص محکوم شد. 
 
شريفي، نماينده دادستان تهران که از کيفرخواست عليه سياوش دفاع کرده است، مي‌گويد: «سياوش جوان 28 ساله متهم است 10 سال قبل پدرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. اين جوان در کمال قساوت دست به اين قتل زد و براي سال‌ها اين راز را پيش خود پنهان کرد.» 
 
او در مورد نحوه برملا شدن راز قتل پدر سياوش توضيح مي‌دهد: «يک سال قبل جواني به ماموران مراجعه کرد و مدعي شد برادرش، پدرش را کشته است. زماني که تحقيقات بيشتر از اين جوان صورت گرفت، ماموران متوجه شدند قتل ده سال پيش اتفاق افتاده است و قاتل که سياوش نام دارد در پي درگيري‌هايي که با پدرش داشت اين جنايت را مرتکب شده است. برادر سياوش که قتل را به پليس گزارش داده بود، گفت: 10 سال قبل پدرم به طور مرموزي گم شد. فکر مي‌کرديم ما را ترک کرده است، اما چند روز پيش برادرم سياوش که به ترياک اعتياد دارد با من دعوا کرد و گفت 10 سال پيش پدر را کشته و حالا هم مي‌تواند مرا به قتل برساند. از اين حرف شوکه شدم، اما برادرم گفت اگر موضوع را به کسي بگويم قطعا من را خواهد کشت.» 
 تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


معاون یارانه‌های مستقیم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه نقدی مرحله ۲۳ روز سه‌شنبه ۱۹ دی قابل برداشت است.
 
سید جلال‌الدین عارفیان معاون امور یارانه‌های مستقیم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت‌وگو با  فارس، افزود: یارانه نقدی مرحله 23 به ازای هر نفر 455 هزار ریال ساعت 24 روز دوشنبه 18 دی واریز و از صبح سه‌شنبه 19 دی 91 قابل برداشت است.
 
وی تاکید کرد:‌ یارانه نقدی مانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر 45500 تومان بوده و تغییر نکرده است.
 

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱



باند مجرمی که با استفاده از روش زاغ زنی و زورگیری اقدام به زورگیری و سرقت از خانه‌های بازنشستگان می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مهر، در پی وقوع سرقت های مشابه از مشتریان بانک ها و مراکز تجاری به شیوه "خفه کنی" ، "پنچری" و "سرقت کیف از داخل خودرو" ، پرونده ای در این خصوص در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

با طرح شکایت تعدادی از مالباختگان و بهره گیری از اطلاعات بدست آمده مشخص شد که گروهی از سارقان به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی مالباختگان کرده و پس از شناسایی طعمه های خود ، در یک فرصت مناسب و به شیوه و شگردهای مختلف از جمله "خفه کنی" اقدام به سرقت وجوه نقد همراه آنها کرده اند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : مبلغ 3 میلیون تومان از بانک شعبه مدائن دریافت کرده و به سمت منزل در حرکت بودم که ناگهان در میدان 21 نارمک ، یک نفر از پشت سر به من حمله ور شد و دست خود را به دور گردنم انداخت و فرد دیگری ضمن پاره کردن لباس هایم اقدام به سرقت پول های داخل جیبم کرد و هر دو نفر ، پس از سرقت با دو دستگاه موتورسیکلت از محل فرار کردند.

با شناسایی مالباختگان ، کارآگاهان پایگاه سوم در اولین مرحله اقدام به چهره نگاری تصاویر سارقان و همچنین بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی کرده و با بررسی تصاویر بدست آمده موفق به شناسایی چند تن از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه "زاغ زنی" شدند .

یکی از متهمان، مجرم سابقه داری به هویت "ماشاء الله . ح" است که با توجه به سن بالایش ، در تمامی سوابق گذشته ی خود و در زمان فعالیت در گروه های سرقت به عنوان زاغ زن فعالیت داشته ؛ در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان با بررسی دیگر تصاویر بدست آمده از شعبات مختلف بانکی موفق به شناسایی تصاویر متعلق به زن جوانی شدند که در تمامی این شعبات حضور داشت. با بررسی بیشتر تصاویر کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این زن، یکی دیگر از زاغ زن های گروه سارقان است که همانند "ماشاء الله . ح" اقدام به شناسایی افراد در داخل بانک ها کرده و مشخصات افراد حامل وجه نقد را برای سرقت در اختیار سایر اعضای گروه می گذارد .

با شناسایی "ماشاء الله" و "مرجان" به عنوان دو نفر از اعضای گروه سارقان بانک ها و در ادامه تحقیقات پلیسی نامحسوس ، دیگر اعضای گروه به اسامی "محمد . ق" ، "نصرالله . الف" ( عضو سابق گروه سارقان زورگیر و خفه کن موسوم به دیوار چین ) ، "داوود . غ" ، "علی اصغر . س" ، "محمدصادق . م" ، "محمدحسین . س" و "داوود . س" ( پدر و پسر ) و "امیر . ف" مورد شناسایی قرار گرفتند.   ..... تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۱

براي مشاهده ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد....



ادامه مطلب ...


مرد 35 ساله‌ای كه پس از کیف‌قاپی موجب مرگ مالباخته شده بود ضمن رویارویی با خانواده مقتول عنوان کرد که چندین سال به کیف‌قاپی مشغول است و می‌تواند صد کیف را با دو انگشت برباید اما نمی‌داند چه شد که این فرد جان خود را از دست داد.


 
به گزارش تهران امروز ساعت 11:30 صبح 22‌ مردادماه‌سال‌جاری فردی با حضور در مقر پلیس در بیمارستان حضرت رسول‌اکرم(ص) عنوان کرد که مادر 64 ساله‌اش در اثر کیف‌قاپی مجروح شده است. با ثبت شکایت این فرد، پرونده توسط مقام قضایی برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس‌ آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان در حالی تحقیقات خود را برای واکاوی زوایای پنهان این حادثه آغاز کردند که مالباخته 64 ساله تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و پس از هشت روز در بیمارستان جان خود را از دست داد. با مرگ مالباخته پرونده‌ای تحت عنوان قتل در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گشوده شد و کارآگاهان معاونت مبارزه با جرایم جنایی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.



کارآگاهان در تحقیقات اولیه از خانواده صغري دریافتند که او در روز حادثه برای پرداخت اقساط به بانک مراجعه کرده بود که در کوچه کنار منزل مسکونی‌اش جسد بی‌جانش توسط همسایه‌ها پیدا شد‌. با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه این فرد توسط بستگانش به بیمارستان منتقل شده و پس از آنکه مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد متاسفانه پس از هشت روز جان خود را از دست می‌دهد. یکی از فرزندان این زن در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در لحظات اولیه تصور می‌کرد که مادرش به دلیل فشارخون بالا در خیابان دچار حمله شده اما پس از مدتی متوجه مفقودشدن کیف همراه مادرش می‌شود و احتمال می‌دهد که مادرش قربانی طمع يك کیف‌قاپ شده است که مراتب را به پلیس مستقر در بیمارستان اطلاع می‌دهد.

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱
 
براي مشاهده ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری دختر نوجوانی که با هدف انتقام جویی از پسر مورد علاقه‌اش اعلام شکایت آدم‌ربایی علیه وی کرده بود خبرداد.
 
سرهنگ مجید مرآت در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی طرح شکایت فردی مبنی بر اینکه دو جوان ناشناس دخترش را به زور سوار خودرویی کرده و پس از طی مسیری در یک بیراهه مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد و گوشی تلفن همراه این دختر را گرفته و وی را رها کرده‌اند، بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی‌های خود و انجام تحقیقات از دختر شاکی، با تناقض‌گویی‌های وی روبرو شده‌اند، گفت: این دختر در اظهارات خود مدعی شد که هیچ تصویری از آدم ربایان در ذهنش باقی نمانده و نمی‌تواند آنان را چهره‌نگاری کند.
 
مرآت با بیان اینکه اکیپ‌های عملیاتی پلیس در ادامه تحقیقات خود پس از چند روز پسر مورد علاقه این دختر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به مقر انتظامی احضار کردند، گفت: انجام تحقیقات از این پسر، سبب فاش شدن واقعیت ماجرا شد.
 
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اظهارات پسر مورد علاقه این دختر، گفت: این پسر مدعی شد که پس از صرف هزینه‌های زیاد در ارتباط با این دختر، از روابطش با پسران دیگر مطلع شده و به وی گفته که تمایلی به ادامه رابطه با او ندارد که این دختر پس از شنیدن این سخنان، پسر را تهدید به انتقام‌گیری کرده بود.
 
به گفته مرآت، کارآگاهان پس از استماع اظهارات این پسر و همچنین مواجهه این دختر و پسر با یکدیگر، به صحت ادعاهای پسر پی برده و دختر 19 ساله نیز اظهارات پسر مورد علاقه‌اش را تایید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱



باور مي‌كنيد مردي 5 سال بخاطر قتل همسرش در زندان باشد در حالي كه آن زن زنده است! جالب‌تر اين كه زن مرموز خاك ايران را ترك كرده و پس از طلاق غيابي با مرد ديگري ازدواج كرده است.
 
به گزارش ایران 5 سال پيش زني جوان به طرز مرموزي در پاكدشت ورامين ناپديد شد و بچه‌هايش با مراجعه به پليس خواستار رديابي اين زن افغان شدند.

وقتي مأموران وارد عمل شده و به تحقيق از بچه‌هاي نگران اين زن كه مرضيه نام دارد پرداختند پي بردند كه مادر و پدر آنها با هم اختلافات شديدي داشته و بارها به جان هم افتاده‌اند.
هيچ ردپايي از زن گمشده در اختيار تيم تحقيق نبود و شوهرش نيز كه عبدالحسين نام دارد ادعا كرد هيچ اطلاعي از سرنوشت همسرش ندارد و دخالتي نيز در گم‌شدن مرضيه نداشته است.

جسد زن ناشناس

همزمان با گره كور در ناپديدشدن زن جوان، جسد زن ناشناسي كه در حوالي ورامين رها شده بود پيدا شد و به پزشكي قانوني انتقال يافت.

با توجه به افغاني بودن اين زن، بچه‌هاي مرضيه در پزشكي قانوني حاضر شدند و با ديدن جسد ناشناس در حالي‌كه گريه مي‌كردند به سر و صورت خود زدند و ادعا كردند شك ندارند كه جسد متعلق به مادرشان است. از آنجايي‌كه متخصصان پزشكي قانوني اعلام كردند كه زن جوان به قتل رسيده است همه شاخه‌هاي تجسسي به سمت عبدالحسين متمركز شد و همه وي را قاتل همسرش شناختند.

اين مرد بازداشت شد و ادعا كرد بي‌گناه است و گفت: من و مرضيه خيلي اختلاف داشتيم و بارها همديگر را تهديد به جدايي كرده بوديم اما من بخاطر بچه‌هايم هميشه كوتاه مي‌آمدم تا اينكه يك روز وقتي به خانه‌مان رفتم شنيدم همسرم نيست، منتظر مانديم تا شب برگردد اما نيامد.

اين مرد كه ماجراي گم‌شدن همسرش را به پليس مخابره نكرده بود وقتي از وي پرسيده شد چرا به مراجع قضايي و پليس مراجعه نكردي سكوت كرد و همين باعث شد كه بازپرس پرونده نيز عبدالحسين را قاتل بشناسد. در برابر اصرار بر بيگناهي اين مرد، بازپرس براي وي قرار مجرميت صادر كرد و پرونده با صدور كيفرخواست در اختيار قاضي عزيزمحمدي رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱
 

براي مشاهده ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد....



ادامه مطلب ...


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری پسربچه‌ای 14 ساله که اقدام به بارگزاری داستان‌های غیراخلاقی در وبلاگش می‌کرد، خبر داد.
 
سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جزئیات این پرونده، گفت: در پی تماس‌های مکرر مردمی مبنی بر فعالیت وبلاگی مستهجن که در زمینه انتشار داستان‌های غیراخلاقی فعالیت می‌کرد، کارآگاهان رسیدگی به این پرونده را در راستای افزایش امنیت در فضای مجازی در دستور کار خود قرار دادند.
 
وی با بیان اینکه کارآگاهان با شناسایی وبلاگ دریافتند که گرداننده یا مسئولان این وبلاگ اقدام به انتشار داستان‌های مستهجن و غیراخلاقی در اینترنت می‌کند گفت: با توجه به حساسیت این موضوع کارآگاهان رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
 
کاکوان با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که محتوای داستان‌های موجود در سایت به اندازه‌ای ذهن مخاطب را درگیر می‌کرد که امکان ترویج فساد وجود داشت، گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات محل سکونت دایرکننده این وبلاگ را در کرج شناسایی کردند.
 
رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه کارآگاهان با اخذ مجوزهای قضایی راهی محل سکونت این فرد شدند، گفت: کارآگاهان ضمن ورود به محل سکونت این دایرکننده در کمال تعجب متوجه شدند که پسر بچه‌ای 14 ساله به نام «آرش» گرداننده این وبلاگ مستهجن است.
 
کاکوان با بیان اینکه این فرد حتی به بلوغ جنسی نرسیده بود، گفت: وی در اظهارات خود عنوان کرد که در وبلاگ‌گردی‌ها با سایت‌هایی در این مورد مواجه شده و تنها اقدام به بارگذاری مجدد این داستان‌های مستهجن با نام خود در وبلاگش کرده است.
 
وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی گفت: کودکان و نوجوانان از تهدیدها و آثار مخرب فضاهای مجازی اطلاعی ندارند و خانواده‌ها باید نظارت جدی بر عملکرد و اقدامات این افراد در اینترنت داشته باشند.
 
کاکوان با بیان اینکه ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو و نیز استفاده ابزاری از افراد برای گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، گفت: پلیس قطعا با عاملان ترویج این گونه جرایم برخورد قانونی خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱



مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختر جوانی با اتهام «زنای به عنف» در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده، به 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
 
به گزارش ایسنا، شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران در رای کلاسه 168/78/91 آورده است،‌ مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختری جوان به «زنای به عنف و با اکراه» متهم شده است، پس از برگزاری جلسات دادگاه و اخذ اظهارات شاکی و دفاعیات متهم، در نهایت به جهت ایجاد شبهه برای دادگاه در موضوع اتهامی زنای به عنف و با اکراه و بر اساس مصداق قاعده درء و به استناد به مواد 54 و 177 قانون آیین‌دادرسی کیفری از اتهام زنای به عنف با شرایط احصان تبرئه شده است.
 
دادگاه هم‌چنین اعلام کرده است که متهم بر اساس احراز بزهکاری در ملاقات با شاکیه پیش از اجرای صیغه عقد موقت و با استناد به ماده 637 قانون مجازات اسلامی به تحمل 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.
 
بر اساس اعلام دادگاه، رای صادره حضوری بوده و ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱



 در ادامه روند صعودی قیمت خودرو در هفته گذشته قیمت این محصولات در هفته جاری نیز افزایش یافته است.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 13 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.

 

سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 12 میلیون تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 13 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

 

قیمت تیبا نیز حدود 16 میلیون تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو نیز 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است.

 

تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده و به قیمت حدود 28 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.

 

مگان 2000 با دنده اتوماتیک نیز به قیمت حدود 63 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است. ماکسیما نیز به قیمت حدود 90 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان تعیین شده است.

 

در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نیست. پژو 206 صندوق‌دار اما افزایش قیمت داشته و در مدل V9 آن به قیمت حدود 42 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.

 

قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز افزایش یافته و در مدل E1 آن به حدود 23 میلیون و 500 هزار تومان و مدل E2 نیز 26 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.

 

پژو 405 نیز به قیمت حدود 18 میلیون و 900 هزار تومان عرضه می‌شود. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 27 میلیون تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.

 

قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش مختلف اندکی متفاوت است.

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱



رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود، به مناسبت سالروز اجرای هدفمندی یارانه‌ها، به نکته‌ای اشاره کرد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرد و کمتر به چالش کشیده شد! وی در آن مصاحبه، با رد تأثیر یارانه نقدی بر افزایش نقدینگی، اعلام کرد که پایه پولی کشور تغییری نداشته است؛ اما در پس استدلال احمدی‌نژاد، نکاتی نهفته که توجه به آنها بسیاری از مسائل را روشن می‌سازد.

رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود، به مناسبت سالروز اجرای هدفمندی یارانه‌ها، به نکته‌ای اشاره کرد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرد و کمتر به چالش کشیده شد! وی در آن مصاحبه، با رد تأثیر یارانه نقدی بر افزایش نقدینگی، اعلام کرد که پایه پولی کشور تغییری نداشته است؛ اما در پس استدلال احمدی‌نژاد، نکاتی نهفته که توجه به آنها بسیاری از مسائل را روشن می‌سازد.به گزارش «تابناک»، رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد، با کسانی که ادعا می‌کنند، یارانه نقدی در بروز تورم و افزایش نقدینگی کشور دخیل بوده، مخالف است.
بنا بر استدلال وی، پایه پولی کشور تغییری نداشته است. وی همچنین با اشاره به روند کاهشی نقدینگی در کشور و نیز اعلام آمار گفت که تأثیر هدفمندسازی یارانه‌ها بر تورم ناچیز بوده است.

بنا بر این گزارش، استدلال رئیس جمهور درباره تغییر نیافتن پایه پولی کشور مبتنی بر آماری است که ارگان‌های دولتی ارائه می‌کنند. متأسفانه چندی است که بانک مرکزی از اعلام متغیر‌های پولی کشور به شکل عمومی خودداری کرده و در نتیجه، جز آمار اعلامی مسئولان نمی‌توان به آمار دقیقی در این زمینه دسترسی داشت؛ بنابراین، باید برای رد استدلال رئیس جمهور به ماهیت کلام و منطق وی رجوع کرد.


آیا استدلال رئیس جمهور درست است؟

با در نظر گرفتن آماری که محمود احمدی‌نژاد و مسئولان دولتی از رشد نقدینگی در کشور ارائه می‌کنند و با مبنا قرار دادن آنها، هنوز می‌توان به استدلال رئیس جمهور ایراد وارد کرد زیرا: .....

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید....



ادامه مطلب ...


کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به دنبال جمع آوری امضا برای طرحی است که بر اساس آن دیگر چک برگشتی نخواهیم داشت، طرحی که بیش از یک میلیون پرونده را از محاکم قضایی جمع خواهذ کرد.

در سال ۱۳۱۱، قانون تجارت ایران به تصویب رسید و برای نخستین بار نیز از «چک» در همین قانون سخن به میان آمد. در نخستین قانون تجارت کشورمان، از چک به عنوان یک فرد یا مصداقی از اسناد تجاری به معنای خاص ـ برات و سفته ـ یاد شده بود؛ اما به علت رواج روزافزون چک به عنوان «سند پرداخت نقدی» و از آنجا که قانون تجارت تکافوی مقتضیات چک در آن زمان را نمی‌داده است، در سال ۱۳۱۲ ماده ۲۳۸ به قانون تجارت افزوده شد که بر پایه آن، صدور چک بلامحل، مشمول جرم کلاهبرداری قرار گرفت. سپس در سال ۱۳۳۱، قانون‌گذار با توجه به توسعه روزافزون گردش چک در میان مردم، قانون صدور چک مشتمل بر دوازده ماده و پنج تبصره را به تصویب رساند. در همین سال برای نخستین بار در قانون تجارت، صدور چک بلامحل مستقلاً نام مجرمانه پیدا کرد و از جرایم عمومی به شمار آمد.

پس از انقلاب، در یازدهم آبان ۱۳۷۲ در یک سیاست چرخشی، قانونگذار با اصلاح موادی از قانون سال ۱۳۵۵، مقررات جدیدی را با نام «قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک» به تصویب رساند.

در ماده ۱۳ این قانون که در واقع اصلاح ماده ۱۲ قانون سابق (سال ۵۵) بود، چنین آمده است: «صدور چک با عنوان تضمین، تأمین اعتبار، مشروط، وعده‌دار و سفید امضا ممنوع است. در ‌‌نهایت، در سال ۱۳۸۲ اصلاحات دیگری در قانون چک صورت گرفت. بر پایه آخرین اصلاحات انجام شده، قانون صدور چک در ایران شامل ۲۳ ماده است. در قانون جدید، ماده۳، ماده ۳ مکرر، ماده ۷، تبصره ماده ۷، ماده ۱۲، تبصره ماده ۱۲، ماده ۱۳، ماده ۱۸ و ماده ۲۲ نسبت به قانون چک سال ۱۳۷۲ اصلاح شده‌اند. ماده‌های اول و دوم این قانون، به انواع چک و نحوه صدور آن‌ها اشاره کرده‌اند. اما طبق اصلاحات جدید، ماده ۳ و ۳ مکرر قانون صدور چک، در زمینه تاریخ مندرج در متن چک اصلاحاتی را پذیرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که قوانین مربوط به چک به باز نگری جدیدی نیاز دارد و شاید اصلاح قوانین باعث تسهیل مراودات تجاری شود و کاهش سوءاستفاده سودجویان در دوره کنونی شود.....

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


 مرد جوان که همسر دوم پدرزنش را به قتل رسانده بود دستگير شد.
 
به گزارش مردم سالاری کارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ دامادي را که با ضربه چاقو مادرزنش را در يک نزاع به قتل رسانده بود را دستگير کردند.
 
در ساعت 20:30 روز نهم تير 91 يک فقره درگيري در بومهن ـ کوچه ميرزايي به کلانتري206 اعلام شد . با حضور مأموران کلانتري در محل نوجواني 15 ساله به هويت «عليرضا»به آنها اعلام کرد که مادرش توسط دامادشان به هويت«مهدي‌.‌د» ( 29 ساله ) مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته و در حال حاضر به درمانگاه منتقل شده است . با حضور مأموران کلانتري در درمانگاه مشخص شد که مصدوم به هويت «رقيه‌.‌ت» ( 33 ساله ) پيش از رسيدن به درمانگاه فوت کرده و «مهدي‌.‌د» نيز با استفاده از يک دستگاه موتورسيکلت از محل درگيري متواري شده است . با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور قاضي رسولي‌، بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران‌، پرونده جهت رسيدگي تخصصي و دستگيري متهم در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . با آغاز تحقيقات‌، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا کردند که مقتوله همسر دوم پدر زن داماد است که در حين درگيري فرزند خود با داماد خانواده همسرش و به قصد کمک‌، در درگيري مابين عليرضا و مهدي دخالت کرده که در اين بين مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته است . تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱
 

برای مشاهده ادامه خبر  روی  ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه مسکن ویژه شهر تهران در دو سایت دیگر هم ساخته می‌شود، گفت: افزایش قیمت مسکن در شهر تهران متناسب با تورم بوده است.

به گزارش مهر، فریبرز واحدی در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص افزایش قیمت مسکن در شهرستان ها گفت: با توجه به اینکه توان خرید در شهر تهران کاهش یافته و نوسان در حوزه ارز طبیعی است که افزایش قیمت منطقی و متناسب با تورم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر از این تا پایان سال افزایش قیمت نداریم، گفت: دولت هم سیاست گذاری مسکن مهر را انجام داد و در طول 3-2 سال گذشته قیمت مسکن را تا حدودی کنترل کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: دو بار زمزمه افزایش قیمت مسکن را داشتیم که واحدهایی که به متقاضیان تحویل داده می شود، تعادل را تا حدودی در بخش عرضه و تقاضا به وجود آورد.

واحدی در خصوص اینکه با وجود این قیمت مسکن باز هم در حال افزایش است، گفت: مدل مسکن تهران با باقی شهرهای کشور متفاوت است و سیاستهای دولت هم به طور مستقیم تاثیرگذار نیست. ما اعتقاد داریم که باید با سیاست‌گذاری های مناسب قیمت ها را تعدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی قیمت را در بخش مسکن نخواهیم داشت، اظهار داشت:  در دوره ای تثبیت قیمت زمین در شهر تهران سیاست دولت بود تا قیمتها را کنترل کند اما در حال حاضر هر فردی که سرمایه دار است، شروع به ساخت و ساز می کند. تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱



ادامه مطلب ...


فرمول قیمت‌گذاری طلا و سکه براساس ارز مبادلاتی منتشر شد.

به گزارش مهر، براساس تصمیم ویژه اتخاذ شده، مقرر شده است قیمت‌گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس برمبنای ارز مبادلاتی باشد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در نامه‌ای به روسای اتحادیه طلا و جواهر در استانهای کشور خبر تصمیم ویژه مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه را اعلام کرده است.

برهمین اساس، شهروندان به راحتی می توانند نرخ طلا و سکه را به دست آورند. از فرمول ذیل می‌توان نرخ جدید سکه تمام بهار آزادی را محاسبه کرد.

4.24927  ÷ (قیمت یک دلار مبادلاتی× قیمت یک انس طلا) = قیمت یک عدد سکه تمام

براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت دلار مبادلاتی امروز یکشنبه 2458 تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1657 دلار است. حال اگر عدد 2458 را در عدد 1657 ضرب کنیم و عدد حاصل را بر عدد 4.24927 ( وزن طلای خالص سکه) ضرب کنیم، قیمت جدید سکه 958 هزار و 495 تومان می‌شود، البته سکه و طلافروشان کارمزدی هم به عنوان سود به این رقم می‌افزایند.
  تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید....



ادامه مطلب ...


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، یکی از دلایل آلوده بودن برخی محصولات کشاورزی به کودهای شیمیایی را استفاده از کودهای تاریخ گذشته چینی عنوان کرد.

حبیب برومند داش قاپو در گفتگو با مهر بابیان اینکه واردات حجم بالای کودهای چینی باعث ورشکستگی کارخانه های تولید کننده کود شده است، تصریح کرد: توزیع کودهای تاریخ گذشته چینی باعث شده که تولیدکنندگان بخش اعظم محصولات کشاورزی خود را با کودهای غیربهداشتی تغذیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیسیون کشاورزی مجلس نهم تا قبل از اظهارات  دهقان- عضو هیئت رییسه مجلس نسبت به این موضوع مهم ورود پیدا نکرده است، گفت: در این رابطه صحبتی در کمیسیون تاکنون مطرح نشده بود اما اعضای کمسیون درصددند تا بعد از پایان تعطیلات مجلس،  موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند .
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بعد از تعطیلات از وزیر کشاورزی دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون گزارش مبسوطی نسبت به این موضوع ارائه دهند.
 
به گزارش مهر، محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس هفته گذشته صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی را در مجلس مورد خطاب قرار داد و از او در این زمینه که " چرا وزارت جهاد کشاورزی، مفاد بند «و» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه را اجرایی نکرده است؛ بندی که مستقیم اشاره به کاهش استفاده از سموم ضد آفت و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و جایگزینی آن‌ها با کودهای زیستی و ارگانیک دارد؟" سئوال  پرسید.

بر اساس اظهارات عضو هیئت رییسه مجلس، وضعیت محصولات کشاورزی به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه هفتاد هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی‌های کشور افزوده می‌شود که یک سوم آن‌ها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می‌شوند. تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که دولت تمامی درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی را یارانه نقدی توزیع کرده و این مسئله دلیل اصلی تورم امروز کشور است، افزود: بخش نامه های یک شبه دولت در حقیقت تحریم کردن خودمان است و ۹۰ درصد به مدیریت داخلی مربوط است و ربطی به تحریم ها و افزایش قیمت جهانی ندارد.
 
نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص اظهارات رییس جمهور مبنی بر نقش تورم و رشد قیمت های جهانی در تورم داخلی کشور گفت: به طور مسلم تورم امروز ناشی از مدیریت دولت دهم است و کسر غیر قابل توجهی از ان به تحریم های اقتصادی باز می گردد.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:بخش نامه های یک شبه دولت در حقیقت تحریم کردن خودمان است و ۹۰ درصد به مدیریت داخلی مربوط است و ربطی به افزایش قیمت جهانی ندارد.
 
قاضی پور هم چنین تاکید کرد:اگر گوش به فرمان رهبری باشیم و از فرمان رهبری برای تولید ملی پیروی کنیم، تحریم های خارجی هیچ نقشی ندارد.
 
این نماینده مجلس با تاکید بر این که فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها  درست اجرا نشده است، افزود:در اصل قانون‌هدفمندی تاکید شد که ۵۰ درصد درآمدهای حاصل از اجرای این قانون باید به صورت یارانه نقدی توزیع شود و ۲۰درصد به دولت برسد و۳۰ درصد درآمدها نیز سهم تولید باشد.
 
وی ادامه داد:متاسفانه دولت تمامی درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی را به صورت یارانه نقدی توزیع کرد  و این کار به هیچ وجه خدمت به مردم نبود.
 
قاضی پور با انتقاد از بی قانونی های دولت تصریح کرد: در بسیاری از مواقع نیز دولت از اجرای قانون به اندازه ای که یارانه نقدی توزیع کرده است، درآمد نداشته است اما به صورت غیر قانونی از بانک مرکزی برداشت کرده است.
 
وی تصریح کرد:به هیچ عنوان اجازه اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی را در سال جاری نمی دهیم و با افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری مخالفیم و امیدواریم دولت در چند ماه باقی مانده به پایان عمرش را با آرامش و آسایش پیش ببرد.
 
قاضی پورهم چنین تاکید کرد: سیاست های کلی نظام را رهبر تعیین می کند و مجلس نیز قانون گذار است و دولت تنها باید مجری این  سیاست ها باشد.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود:دولت قانون گذار نیست که مرتب می گوید این باید باشد این نباید باشد و تنها موظف است آنچه مجلس تصویب می کند را اجرا کند.  تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱


سخنگوی شورای نگهبان از تأیید توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و رد مصوبه مجلس درباره اختیارات هیئت امنای صندوق توسعه ملی خبر داد.
 
به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با تشریح بررسی‌های این شورا درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی، از بررسی و تائید مصوبات مجلس درباره طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391، طرح اصلاح بند «ک» ماده 20 و بند «و» ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم، لایحه اصلاح قانون دریایی و مصوبه هیئت وزیران درباره اساسنامه شرکت طراحی و ساخت موتور هوایی، از سوی این شورا خبر داد.
 
کدخدایی همچنین گفت: طرح الحاق یک تبصره به بند 44 و یک تبصره به بند 45 قانون بودجه سال 1391 در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 

 



ادامه مطلب ...


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا زمان ابلاغ رسمی مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات هیچ تغییری در قیمت اینترنت مجاز نیست و تا اطلاع ثانوی تعرفه‌های اینترنت بدون تغییر خواهد بود.
 
حسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص افزایش 50 درصدی تعرفه پهنای باند شرکت زیرساخت هنوز اعمال نشده است.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: این مصوبه به دلیل اعمال برخی اصلاحات و تغییرات احتمالی هنوز ابلاغ نشده و از این رو تا ابلاغ مصوبه نباید هیچ تغییری در قیمت اینترنت ایجاد شود.
 
معاون رگولاتوری تاکید کرد: هم‌اکنون مانند گذشته قیمت هر STM1 اینترنت حدود 37 میلیون تومان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت‌های اینترنتی فروخته شود و تا اطلاع رسمی هر تغییر تعرفه غیر مجاز است.
 
به گزارش فارس، در اواخر آذرماه سال جاری و در اسنای برگزاری نمایشگاه الکامپ، کمیسیون تنظیم مقررات  ارتباطات با توجیه قطع ارز مرجع اینترنت شرکت زیرساخت و در نتیجه افزایش هزینه‌های این شرکت در تامین اینترنت کشور، مصوبه‌ای را برای افزایش حداکثر 50 درصدی قیمت اینترنت شرکت زیرساخت مصوب کرد.
 
این تصمیم به سرعت با اعتراض و شکایت تمام فعالان اینترنتی کشور رو به رو شد و برخی هشدار دادند این تصمیم علاوه بر تاثیر بر اقتصاد شرکت‌های اینترنتی به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط،‌ قیمت اینترنت کاربر نهایی را نیز تا 50 درصد افزایش خواهد یافت؛ در نهایت این نظرات سبب شد مسئولان رگولاتوری نگاه دوباره‌‌ای به این مصوبه داشته باشند.   تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱
 


سفارت انگلیس در افغانستان، مراجعه کنندگان را مانند زندانیان بازرسی بدنی می کند
 
به گزارشالعالم ؛ روزنامه "ديلي تلگراف" نوشت: "سفارت انگلستان در کابل علاوه بر دستگاه هاي ثبت اثر انگشتان پا كه در برخي از زندان‌هاي جهان مورد استفاده قرار مي گيرد؛ دستگاه هايي را برای بازرسي نشيمنگاه مراجعه كنندگان اضافه کرده است، تا از وجود نداشتن سلاح در داخل بدن آنها اطمینان یابد‌".
 
به نوشته ديلي تلگراف، "شماري از مراجعه كنندگان به سفارت انگليس گفته اند كه نيروهاي بازرسي از آن ها خواستند بر روي يك صندلي برقي بنشينند؛ تا با استفاده از آن دستگاه، از نبودن سلاح در نشيمن گاه يا ديگر اعضا و منافذ بدن آنها اطمينان یابند".
 
دولت انگلستان از اظهار نظر در خصوص این موضوع خودداری کرده است؛ تا مجبور نشود از استفاده از این تجهیزات توهین آمیز دست بكشد.
 
اين موضوع در مطبوعات و رسانه ها به موضوعي طنزآميز تبديل شده، و رسانه ها از اين صندلي به " تخت پادشاهي اجباري " ياد كرده اند.
 
يكي از افرادي كه ناچار به استفاده از اين صندلي شده است، به ديلي تلگراف گفت: وقتي از من خواستند بر روي صندلي خاكستري رنگ بنشينم و برايم توضيح دادند كه كاركرد اين دستگاه چيست، به شدت شگفت زده شدم.
 
ديلي تلگراف تاكيد كرد كه از اين دستگاه، تنها در برخي از زندان ها و براي اطمينان از عدم انتقال سلاح به زندان توسط ملاقات كنندگان استفاده مي شود.
 
سخنگوي سفارت انگلیس در پاسخ به اين موضوع گفت: اگر مساله به تدابير امنيتي مربوط به ورود به سفارت است، درباره آن نظري نداريم و دليل اين مساله روشن است.   تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱




 پس از گذشت مدت زمانی اندک از آغاز سیر نزولی قیمت خودرو در بازار، بحث آزادسازی قیمت برخی خودروها و شایعه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها باعث افزایش قیمت‌ها در بازار شد.

 
به گزارش فارس، تندر 90 و مگان از جمله محصولاتی هستند که طی روزهای اخیر با مطرح شدن بحث آزادسازی قیمت این محصولات شاهد افزایش قیمت آنها در بازار بودیم.
 
با مصوبه اخیر کمیته قیمت‌گذاری خودرو، قیمت‌گذاری مگان آزاد شد که هرچند هنوز قیمت کارخانه‌ای این محصول تعیین نشده است، اما این مسئله باعث شد تا قیمت هر دستگاه مگان اتوماتیک 2000 سی‌سی در بازار از 58 میلیون تومان به 61 میلیون تومان برسد. گفته می‌شود قرار است قیمت کارخانه‌ای این خودرو بین 55 تا 60 میلیون تومان تعیین شود.
 
در مورد تندر 90 نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو در بازار اشاره کرد که در حال حاضر 27 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.  ....  تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید ....
 
 


ادامه مطلب ...


 

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تاکید بر تعیین حداقل دستمزد سال 92 مشمولان قانون کار بر مبنای نرخ تورم و سبد معیشت، گفت: موضوع پیشنهاد "شرایط اقتصادی" دولت تا قانون نشود، قابلیت طرح و بررسی ندارد.

 

ولی الله صالحی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه مذاکرات و نشست‌های تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران بر مبنای نرخ تورم و تامین معیشت کارگران خواهد بود، گفت: تا زمانی که اصلاح قانون کار صورت نگیرد، ماده 41 فعلی قانون کار پابرجا خواهد ماند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، با رد طرح برخی مباحث درباره احتمال تاثیرگذاری پیشنهاد دولت مبنی بر درنظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور در تعیین حداقل دستمزد، اظهار داشت: هر تغییری در ماده 41 قانون کار، نیازمند طی مراحل قانونی و تصویب در مجلس خواهد بود.

شروط ماده 41 قانون کار برای تعیین مزد

صالحی ادامه داد: اگر نظر نمایندگان دولت که در لایحه اصلاح قانون کار نیز دیده می شود، بررسی نقش شرایط اقتصادی کشور در تعیین حداقل دستمزد سالیانه است، این موضوع باید ابتدا توسط مجلس و سپس در شورای نگهبان مراحل قانونی خود را طی کند.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: در نشست‌ها و جلسات مشترک بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان موضوع تاثیرگذاری شرایط اقتصادی در تعیین حداقل دستمزد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارگران و کارفرمایان به این نتیجه رسیده اند که در ترکیب ماده 41 قانون کار برای تعیین حداقل دستمزد که همواره دو موضوع نرخ تورم و تامین معیشت خانوار کارگری را مدنظر دارد، تغییری ایجاد نشود.

نتیجه شرایط اقتصادی نرخ تورم است

صالحی با اشاره به اینکه پیشنهاد "شرایط اقتصادی" در پیش نویس اصلاح قانون کار گروه کارگری و کارفرمایی حذف شده است، گفت: اینکه شورای عالی کار نرخ تورم را به عنوان آیتم اصلی تعیین مزد در نظر می گیرد، در واقع شرایط اقتصادی را لحاظ کرده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان داشت: در مذاکراتی هم که با نمایندگان دولت داشتیم به این مطلب اشاره شد که ممکن است گروه ها شرایط اقتصادی را با سلیقه و نظر خود تفسیر کنند و اگر هم لازم باشد چنین شرطی به تعیین حداقل دستمزد سالیانه اضافه شود، لازم است در قالب یک چارچوب مشخصی باشد و نمی توان در این خصوص به صورت سلیقه ای عمل کرد. .... تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱



 لبنان که اخیرا موفق شده منابع نفتی چشم گیری در آب های سرزمینی خود کشف کند، علی رغم کارشکنی های امریکایی و اسرائیلی، به زودی وارد فاز اکتشاف و استخراج این منابع خواهد شد؛ به گفته مسئولان این کشور طی یکی دو سال آینده می توان این کشور را نفتی به حساب آورد.

 
به گزارش ایرنا از بیروت، لبنان در حالی گام هایی عملی را به منظور بهره برداری از ثروت نفتی خود در عمق دریای مدیترانه با کنار گذاشتن بخشی از اختلافات سیاسی میان جریان های مختلف بر می دارد، که جو داخلی لبنان شرایطی شکننده به خود گرفته و شاهد دو دستگی در جریان 14 مارس در رابطه با موضوعات دولتی و سیاسی هستیم.
 
با این حال، لبنان در رابطه با پرونده نفتی خود در حال برداشتن گام های بسیار خوبی است، به شکلی که ˈجبران باسیلˈ وزیر انرژی این کشور در این باره گفته است: اقدامی که دولت در رابطه با مساله نفت انجام داده، موفقیتی بزرگ برای تمام مردم لبنان بدون توجه به مذهب و گرایش سیاسی آنها است؛ بنابراین باید با مسئولیت با آن رفتار کرده و با اختلافات آن را ویران نسازیم.  .... تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید....
 
 
 


ادامه مطلب ...


 رئیس‌جمهور وزیر بهداشت مرضیه وحید دستجردی اولین وزیر زن پس از انقلاب را از سمت خود عزل کرد و محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب کرد. 

متن حکم سرپرست وزارت بهداشت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به صورت زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی» منصوب می نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشیدتاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۱



 یک پل عابر پیاده جالب در چین به بهربرداری رسید. این پل غول پیکر دور تا دور میدان بزگ شهر را بهم می دوزد. این پل در مرکز شهر شانگهای ساخته شده است. تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده بقیه تصاویر رو ادامه مطلب کلیک کنید...

 

 



ادامه مطلب ...


 احمدی مقدم، در گفتگویی با روزنامه کیهان مطرح کرد:

 

سردار احمدی مقدم، در گفتگویی با روزنامه کیهان، درباره موضوعات مختلفی حرف زده است.
گزیده ای از این گفتگوی فرمانده نیروی انتظامی را می خوانید؛
 
- امنیت نسبی است. اگر شما یک جایی بروید و ببینید فردی حجاب نامناسبی دارد طبیعی است که احساس بدی به شما دست خواهد داد و احساس ناامنی می کنید. درحالی که اگر یک شهروند اروپایی در این جمع باشد نه تنها احساس ناامنی نمی کند بلکه به پوشیدگی او نسبت به خودش احساس دیگری می کند که قطعا احساس ناامنی نیست. بنابراین این مساله بیشتر برمی گردد به معیارهای ارزشی هر خانواده.
 
- تهران را مقایسه کنیم با پایتخت یک کشور اروپایی. ساعت 7 بعداز ظهر ببینید چقدر جمعیت در خیابان های یک کشور اروپایی در حال قدم زدن هستند. خواهید دید که بسیار اندک هستند. اما در خیابان های ما اینطور نیست؛ تا نیمه شب هم انبوه جمهعیت در خیابان های تهران در حال امد و شد هستند. احساس ناامنی هم نمی کنند.
 
- متاسفانه رشد کمی رسانه ها متناسب با رشد کیفی آنها نیست و اخلاق رسانه ای ما رشد نکرده است. در هیچ جای دنیا رسانه ها آزادی عمل به انگونه که ما فکر کنیم که هر کاری دلشان می خواهد می توانند بکنند ندارند. موظف هستند در یک چارچوبی که ضامن منافع ملی و امنیت ملی باشد فعالیت کنند. یعنی هیج رسانه ای حق ندارد امنیت روانی و اخلاقی جامعه را به خطر اندازد. هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند که رسانه ای اخبار حوادث را طوری به مخاطبین منتقل کند که انگار راه های سرقت را آموزش می دهد.  
 تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.....

 



ادامه مطلب ...


با اعلام یکی از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، این موضوع فاش شده است که مهندسان زن روس فعال در نیروگاه اتمی بوشهر بابت رعایت حجاب، مبالغی را دریافت می کنند.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری فرانسه هم تصویری را با عنوان «یک مهندس روس در حال فعالیت در نیروگاه اتمی بوشهر» منتشر کرده است. 
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱



سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که «علاوه بر ضعف نظارت و سوء‌تدبیر، رشوه و تبانی در لایه‌هایی از دستگاه‌های ذیربط نیز در نابسامانی بازار ارز دخیل بوده است».
 
مصطفی افضلی فرد درباره بازدید اعضای کمیسیون اصل 90مجلس از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت که در حاشیه این بازدید، آخرین وضعیت قاچاق در کشور بررسی شد.
 
وی افزود: در این جلسه، کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارتقای سلامت اداری مجلس مأمور شد با همکاری نهادهای امنیتی و نظارتی به صورت ویژه و با اولویت، تدوین استراتژی مبارزه با قاچاق را پیگیری کند.
 
افضلی فرد از افزایش جریمه و مجازات قاچاق، افزایش کشف و اعمال قانون، افزایش صدور احکام قضایی و بالابردن میزان اجرای احکام صادره، به عنوان 4 محور اصلی این استراتژی یاد کرد.
 
وی با بیان اینکه برخورداری قاچاقچیان از حاشیه امن در سایه تبانی و جعل و برخی زدوبندها باعث افزایش قاچاق می شود، متذکر شد: اگر می خواهیم قاچاق کاهش یابد، باید کاری کنیم قاچاقچیان احساس امنیت و صرفه اقتصادی نکنند.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در حال حاضر 18 سازمان متولّی صدور مجوز برای واردات کالا هستند که ساماندهی آنها و ایجاد سامانه ثبت واردات، گام بزرگی در زمینه نظارت بر ورود کالاست.
 
افضلی فرد افزود: متأسفانه میزان قابل توجهی از قاچاق به دلیل جعل و تبانی یا ضعف نظارت و ضعف برخوردهای قضایی، از مبادی رسمی انجام می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: عدم پرداخت حقوق گمرکی به دلیل اعمال نفوذ، وجود رانت، جعل و تبانی و قصور نهادهای ذیربط که به منزله «قاچاق» است، قابل توجیه نبوده و باید با اصلاح فرآیند‌ها با آن برخورد شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس «کشف» را مهم‌ترین چالش در حوزه مبارزه با قاچاق دانست و گفت که کمیته ویژه مجلس باید مهم‌ترین دلایل و عوامل عدم کشف قاچاق را بررسی و راه‌های مقابله با آن را در راستای کاهش قاچاق ارائه دهد.
 
افضلی فرد افزود: در حال حاضر سیستم و چرخه مبارزه با قاچاق در کشور کارآمد نیست و این به دلیل ضعف نظارت و برخورد دستگاه‌های ذیربط و خلآهای قانونی است که متناسب با تغییر شیوه‌های قاچاق به روز نشده‌ است.
 
وی میزان قاچاق کالا در کشور را اعلام نکرد اما گفت که اکنون پدیده قاچاق در حوزه‌های مختلفی چون ارز، سوخت، سلاح، پوشاک و لوازم یدکی وجود دارد که به اقتصاد ملی لطمه می زند.
 
خبرنگار فارس از سخنگوی کمیسیون اصل 90 درباره یافته‌های ستاد مباررزه با قاچاق کالا و ارز درباره التهابات اخیر ارزی سؤال کرد که وی پاسخ داد: خلأهای قانونی و سوء‌تدبیر و ضعف نهادهای نظارتی از مهم‌ترین عوامل اخلال در بازار ارز است.
 
افضلی فرد در عین حال گفت که در کنار این عوامل، رشوه و تبانی در لایه‌هایی از دستگاه‌های ذیربط نیز در بروز نابسامانی بازار ارز، دخیل بوده است.


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب